معرفی مدیریت پژوهشی
مدیریت پژوهشی مؤسسه آموزش عالی بینالود با هدف هدایت و نظارت بر فعالیت های پژوهشی زیر نظر معاونت پژوهشی مؤسسه فعالیت می كند. به طور اعم مسئوليت بررسي پروژههای تحقيقاتي و اجراي سياستهای پژوهشي مؤسسه و نيز نظارت بر حسن اجراي پروژههای تحقيقاتی از ابتداي تعريف تا تصويب گزارش نهايي را بر عهده دارد. از ديگر مسئوليتهای اين مديريت، برنامه ريزي جهت تشکيل هسته های پژوهشی، برگزاری جلسات شوراي پژوهشي و نيز پيگيري مصوبات آن، برنامه ریزی جهت برگزاری کنفرانس ها و همایش ها می باشد. بعلاوه بخشی از فرآیند نظارت بر تهیه پایان نامه های کارشناسی ارشد طبق فرمت و ثبت آن در سایت ایرانداک و سامانه همانندجویی نیز بر عهده این مدیریت است. هم اکنون مدیریت پژوهشی موسسه بر عهده سرکارخانم دکتر نگار حسینیان می باشد.
دكتر نگار حسینیان، فارغ التحصیل دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1396 می باشند. ایشان عضو هیأت علمی تمام وقت موسسه آموزش عالی بینالود مشهد می باشند و دارای مقالات متعدد و تألیفاتی در زمینه برنامهریزی شهری و طراحی شهری هستند. از مهمترین مسئولیتهای اجرايي ايشان میتوان به موارد زير اشاره نمود:
-
مسئول کمیته داوران و عضو کمیته علمی و اجرایی کنفرانس ملی اکوتوریسم،ژئوتوریسم و حفاظت از میراث طبیعی 1401
-
مسئول کمیته داوران و عضو کمیته علمی یازدهمین همایش سراسری کشاورزی و منابع طبیعی پایدار 1400
-
رئیس هشتمین همایش علمی پژوهشی توسعه و ترویج علوم معماری و شهرسازی ایران 1400
-
مسئول کمیته داوران و عضو کمیته علمی و اجرایی کنفرانس ملی مدیریت گردشگری و خدمات سلامت بینالملل 1400
-
مسئول کمیته داوران یازدهمین همایش سراسری کشاورزی و منابع طبیعی پایدار 1400
-
رئیس هفتمین همایش علمی پژوهشی توسعه و ترویج علوم معماری و شهرسازی ایران 1399
-
مسئول کمیته داوران، عضو کمیته علمی و کمیته اجرایی دومین کنفرانس ملی اکوتوریسم و مدیریت مخاطرات محیطی 1399
-
عضو کمیته علمی و کمیته اجرایی کنفرانس اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری 1398
-
عضو کمیته علمی دهمین همایش سراسری کشاورزی و منابع طبیعی پایدار 1398
-
عضو کمیته علمی و کمیته اجرایی کنفرانس فرهنگ، هویت شهری و گردشگری 1394
-
دبیر اجرایی نخستین کنگره بین الملی کاربرد علوم نوین در مطالعات جغرافیایی 1394
-
داور مقالات در مجلات علمی- پژوهشی و مجلات ISI
وظایف و اختیارات مدیریت پژوهشی
-
تلاش برای آشـنایی هرچه بیشـتر اعضـای هیأت علمی با فعالیتهای پژوهشـی و تشـویق و ترغیب آنان برای انجام پژوهش از طریق تشـکیل همایشها، کارگاههای آموزشی و پژوهشی
-
تدوین شیوهنامهها، آییننامهها و دستورالعملهای اجرایی حوزه پژوهشی و بازنگری و بهروزرسانی آنها
-
تکمیـل و بهروزرسانی اطلاعـات مربـوط بـه فعالیتهای پژوهشـی اعضـای هیأت علمـی دانشـگاه و ارزیـابی آثـار و مـدارک مربـوط به این فعالیتها
-
مدیریت، ارزیابی و تصـویب طرحهای پژوهشـی داخلی اعضـای هیأت علمی و اساتید مدعو و عقد قرارداد و نظارت بر حسن اجرای آنها
-
توسعه، تقویت و هدایت طرحهای پژوهشی مصوب با اولویت پژوهشهای کاربردی و هدفمند
-
ارائه خدمات مشاورهای در زمینه طرحهای تحقیقاتی و پایاننامههای دانشجویی
-
انجام امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام در خصوص اجرای آنها
-
تأمین امکانات تجهیزاتی و وسایل و لوازم موردنیاز پروژههای تحقیقاتی با کمک واحدهای مربوط
-
تشکیل هستههای پژوهشی و مراکز تحقیقاتی و نظارت بر فعالیتهای آنان
-
برنامهریزی ضوابط پژوهشی و نظارت بر فرآیند همانندجویی و ثبت ایرانداک پایاننامههای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
-
سمینارها، کنگرهها، کنفرانسهای تخصصی و کارگاههای آموزشی- پژوهشی بر اساس نیاز مخاطبین
-
نظارت بر كليه امور پژوهشي مؤسسه، كتابخانه و بانکهای اطلاعاتي
-
حمایــت از فعالیتهای کتابخانــه و پیشبینی و تأمین اعتبــارات لازم جهــت انجــام امــور ســفارش، خرید کتب، نشریات موردنیاز کتابخانه دانشگاه و دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی (Mega paper, Civilica و ....)
-
انجام امور مربوط به برنامهریزی شورای پژوهشی موسسه و تنظيم، تدوين و ابلاغ مصوبات اين شورا و برگزاری و مدیریت جلسات شورا
-
نظارت بر ارزشيابي پيشرفت فعاليت-هاي پژوهشي دانشکدهها و تهيه گزارش ساليانه جهت ارائه به شوراي پژوهشي
-
سیاستگذاری و برنامهریزی در برگزاری نمایشگاههای مختلف (نمایشگاههای کتاب) و هفته پژوهش فناوری ساليانه
-
همکاری با واحد روابط عمومی جهت برقراری ارتباط با جراید کشور بهمنظور انتشار مقالات و گزارشهای علمی
-
سازماندهی نشریات علمی دانشگاه و نظارت بر فعالیتهای آنان
-
برنامهریزی و همکاری با اعضای هیأت علمی در انتشار تألیفها و کتب ترجمهشده
-
برقراری ارتباط با اساتید و صاحبنظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمهها و تألیفات علمی جهت نشر در مجلات
-
پشتیبانی سختافزاری و نرمافزاری در تهیه و نگهداری، سرویس و نظارت بر تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی موجود
-
تائید اعتبارات طرح پژوهانه و تائید ابلاغ اعتبارات به اعضاي هيأت علمی
نام و نام خانوادگی
|
آغاز تصدی
|
پایان تصدی
|
دکتر سید علی حسین پور
|
1391
|
1394
|
مهندس ایمان رضوانی
|
1394
|
1397
|
دکتر نگار حسینیان
|
1397
|
تاکنون
|