اطلاعیه معاونت آموزشی در خصوص نحوه برگزاری کلاس های درسی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آموزش
تاریخ انتشار: جمعه، 15 فروردين 1399 18:18:05

با سلام و آرزوی سلامتی برای دانشجویان و خانواده محترم ایشان

به اطلاع می رساند با توجه به شرایط خاص پیش آمده در خصوص شیوع بیماری کووید ۱۹ و بر اساس بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کلاس های باقی مانده ترم جاری تا اطلاع ثانوی و مطابق دستورالعمل زیر به دو صورت مجازی برون خط (آفلاین) و برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد. 
کلاس هایی که امکان برگزاری آن بصورت مجازی میسر نباشد، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن (تابستان یا مهر ۹۹) به صورت حضوری برگزار خواهد گردید.

۱- دسته اول کلاس های برون خط (آفلاین) هستند که به صورت فایل های قابل دانلود از تاریخ  ۱۶ فروردین به تدریج و با توجه به شرایط، در پرتال دانشجویی (پوشه خدمات و قسمت لینک دانلود فایل های آموزش غیر حضوری) قابل دسترسی است. همچنین دانشجویان از طریق پیام رسانهای اینترنتی می توانند با اساتید خود در ارتباط باشند.

۲- دسته دوم کلاس‌های مجازی برخط (آنلاین) می باشند که از صبح روز شنبه ۲۳ فروردین ماه در زمان رسمی هر کلاس و مطابق برنامه هفتگی دانشجویان در زمان انتخاب واحد، تشکیل خواهد شد، لذا ضروری است دانشجویان در این ساعات در کلاس حضور فعال داشته باشند. لیست کلاس های آنلاین و نحوه دسترسی به آن، از طریق فیلم های آموزشی به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

۳- در صورتی که امکان برگزاري امتحانات، در پایان ترم جاری به صورت حضوري فراهم نگردد، ممکن است نمرات مربوط به تکالیف، پروژه ها، آزمون هاي غیرحضوري و قضاوت کلی استاد در طول ترم، براي تعیین نمره نهایی دروس مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین به دانشجویان اکیدا توصیه می شود که مشارکت فعال و موثري در کلاس هاي غیرحضوري داشته باشند.

۴- موسسه تمام تلاش خود را در آموزش مناسب و ارزشیابی متناسب در این ترم خاص خواهد داشت ولی چنانچه دانشجویی امکان فراگیری مجازی دروس را نداشته باشد، می‌تواند با ارائه "دلایل و مدارك موجه"، یک یا چند درس خود را مازاد بر سقف واحدهای ترم، به اولین ترمی که مجدداً درس ها ارائه می شود، انتقال دهد و یا بدون دریافت شهریه، درخواست حذف ترم نماید. 
فرایند این امکان متعاقباً اعلام خواهد شد. هرچند، این اقدام به دلیل تبعات آن در برنامه ریزی تحصیلی دانشجویان مانند طولانی شدن مدت تحصیل و فشرده شدن برنامه درسی ترم بعد، توصیه نمی گردد.
ضمنا شیوع ویروس و شرایط فعلی کشور، به تنهایی دلیل قابل قبولی براي اعطاي حذف ترم بدون احتساب در سنوات نخواهد بود، هر چند که درخواست هاي دانشجویان ساکن در نقاط محروم یا به شدت آلوده و دانشجویانی که خود یا خانواده هاي آنان درگیر بیماري شده اند، با انعطاف و توجه بیشتري رسیدگی خواهد شد.

۵- در رابطه با دروس کارآموزي و کارورزي ترم جاری دانشجویان، چنانچه دروس مذکور تا پایان امتحانات این نیمسال به اتمام نرسد، بصورت ناتمام در نظر گرفته شده و دانشجویان اجازه خواهند داشت که پس از عادي شدن شرایط، کارآموزی یا کارورزی خود را به اتمام برسانند.

۶- در خصوص پایان نامه های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز دانشجویان موظف هستند که طبق رویه معمول ترم، کار نگارش پایان نامه را تحت هدایت و راهنمایی اساتید راهنما و مشاور خود (از طریق فضاهای مجازی) انجام دهند. آن دسته از دانشجویانی که تاکنون استاد راهنما و نیز موضوع پایان نامه خود را انتخاب و مصوب ننموده اند، می توانند جهت تعیین تکلیف موارد فوق با مدیر گروه مربوطه در پیام رسان های اینترنتی ارتباط برقرار نمایند.

۷- لازم به ذکر است بخش های اداری و آموزشی موسسه در تعطیلات نوروز به صورت تمام وقت تلاش کرده اند، دوره هایی با کیفیت برای دانشجویان فراهم کنند تا جبران بخشی از کاستی های عدم تشکیل کلاس های حضوری باشد. 
دانشجویان عزیز می‌توانند مشکلات اداری و فنی خود را درخصوص کلاس‌های مجازی و سایر موارد از ساعت ۱۳ تا ۱۸ از طریق شماره تماس ۰۹۱۵۳۱۴۱۲۰۹ مربوط به روابط عمومی موسسه، مطرح نمایند تا نسبت به بررسی آن اقدام شود.